PEREBUTAN LELAKI DALAM KISAH-KISAH DONGENG, EPIK DAN YANG SEWAKTU DENGANNYA.

source: google

Berbaloi kah kalau berebut cinta seorang jejaka?
Pernahkah kamu berada di dalam situasi begini?
Adakah anda sanggup bergaduh mulut bertarik rambut,berperang, mengamuk, memaki kaum sejenis untuk berebut seorang lelaki tak kiralah samada si dia itu jejaka yang anda minat belum lagi menjadi kekasih tapi dalam proses nak memikat, atau sememangnya telah menjadi kekasih anda, atau tunangan dan mungkin SUAMI anda!!..

Al kisah perebutan lelaki bukan sahaja kita dengar dalam kehidupan seharian kita  ye tak? Tetapi kisah rebut merebut ini banyak di paparkan dalam cerita dongeng, epik mahupun dalam filem, movie atau drama. Selalunya kalau dalam cerita, jejaka yang direbut dan digilai oleh para wanita tidak akan lari dari spesifikasi dan karektor seperti kacak, tegap, berani, gagah, kuat,tall, bold and dark, ..hmm ade ke yang short  and tiny ehekk jangan maree eh (tu dalam filem slalunya). Patut la pelakon-pelakon yang kacak sungguh laku dipasaran yea..ehemmm..cthnya :
mungkin ada yang sanggup bermasam muka berebut jejaka seperti si dia ini..kamu??
atau sanggup bergusti sesama kaum untuk memiliki jejaka seperti ini..kamu sanggup??
kamu sanggup nak hadapi situasi win- lose, win-win atau lose-lose? yang mana satu kamu nak kalau berada dalam keadaan sedemikian?

Antara kisah-kisah yang memaparkan perebutan jejaka dikalangan kaum hawa seperti:
- KISAH PUTERI SANTUBONG DAN PUTERI SEJINJANG yang berebut PUTERA SERAPI..siap gaduh-gaduh sampai dua dua kena sumpahan. Akhirnya sorang pon tak dapat jadi awek putera itu. Sadis sungguh ..
- KISAH CINDERELLA...adik beradik tiri si cik cinderella nih sanggup la menganiaya dan mendera dia hanya sekadar untuk berebut seorang putera raja yang kacak dan gagah..tapi last-last cik cindy gak yang dapat..
-dan banyak lagi dan lagi...adakah juga seperti kisah mereka ini....


si comel ini..
LAWAN
si seksi ini...
untuk merebut...si dia ini???
and the winner is...????

Tak kisah la siapa yang menang sekali pon, tapi yang penting perlukah untuk berebut supaya dimiliki oleh seorang lelaki dengan cara yang agak kurang manis seperti bergaduh macam budak-budak,bertampar, berbunuh  bagai...hmm mungkin ada kepuasan berbuat sebegitu kot....jangan sampai malukan diri sendiri udah le..betol tak??



7 comments:

Anonymous said...
April 14, 2010 at 4:07 PM

tak suka nak berebut2..akak selalu mengalah jer dek non...uhuk! uhuk!

he11me said...
April 14, 2010 at 4:39 PM

tak suka rebut2, menjatuhkan maruah dan martabat jer.. wanita ramai, lelaki pun ramai..pasti ada yang sesuai dgn diri anda....

Miss FZ said...
April 14, 2010 at 9:08 PM

tak penah lagi berebut..hehe. i lepas je laki tu kalo die nak kat org lain n dah tanak kat i..sedih? kejap jer..pastu kejap jer i dapat bf baru.hihi.

Amirah Rashid said...
April 14, 2010 at 11:03 PM

mmg mcm budak2 klau berebut2 ni. tp ni la perangai manusia. yg selalu nakkan kepuasan :)

Vivian said...
April 15, 2010 at 7:43 AM

sik juak kacak ney laki ya owh..

mun kedak orlando bloom ka..boleh juak dan patut dierubut juak..yerr..
hahahaha

Nand Nasyari said...
April 15, 2010 at 8:14 AM

ive been in this situation..tp sorry r nand nak gaduh sbb lelaki...n plus, that guy is not my husband lg pon.. tp kalau kite isteri, we do hv rights..tp bkn utk begado, utk bersemuka ngn pihak perampas yg lg 1. ntah..ssh nk ckp pasal hal ni..nk nk zaman skg..mcm2 pon boleh jd.. yg penting tepuk dada tnya selera...sekian ceramah utk hari ni. ;D

mizara said...
April 15, 2010 at 9:19 AM

betol cakap korang semua ..tak perlu nak berebut-rebut kan takde paedah nya..x perlu nak gadoh2 liar .. kalo nak bergadoh selaki pon biar la dgn cara bincang jek

Related Posts with Thumbnails

Back to Home Back to Top IN THE NAME OF BEAUTY. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.