LELAKI YANG MACAM MANA BOLEH BUAT ANDA BAHAGIA?

Setiap perempuan pasti menginginkan seorang lelaki untuk dijadikan pasangan hidup. Selain daripada persoalan jodoh yang telah ditentukan saya pasti setiap perempuan ada citarasa tersendiri dalam memilih pasangan mereka.Tak salah pun sekiranya sudah ada senarai-senarai karektor lelaki dalam fikiran untuk dijadikan calon pasangan hidup.Lagipun pemilihan-pemilihan karektor tersebut menyumbang kepada faktor kebahagiaan dalam hidup bersama. Adakah mungkin ciri-ciri lelaki yang tersebut boleh membuat anda bahagia??

1. Lelaki yang kacak, bergaya ala-ala Hans Isaac ni tapi poket tak berapa mewah..ala-ala makan gaji je..tahap pegawai tadbir dan executive biasa..time-time tengah bulan dah sengkek..
2. Lelaki yang kurang kekacakannya tapi poket menimbun-nimbun $rm$$$ ,cakap je nak ape..BEG LV? HOLIDAY KE PARIS,JEPUN? NAK HELIKOPTER? SEMUA BOLEHHH..adehhh..actually tak sampai hati nak cakap..bukan ngutuk adududu...just nak mendescribe je ..huhu..
3. Lelaki yang soleh, beriman ,beribadat 24 jam ..kerja hanya untuk berdakwah..ala-ala macam Tabligh gitu.. (gambar diatas contoh je okay..)duduk kat masjid 20 jam sehari..di bibirnya hanya menyebut "ALLAHHU AKBAR"..!!ASTAGAA..
4. Lelaki yang penyayang dan suka kepada budak-budak, suka kepada haiwan dan juga alam persekitaran.
5. Lelaki yang pendiam, tak suka membebel, bercakap bila perlu saja.
"awak nak makan mee?"..dia jawab .."YES".."awak nak saya lempang?"..dia jawab "NO"..
6. Lelaki yang romantik, tapi tak suka budak-budak. "I want u only daling but not kids"...
7. Lelaki yang cerewet, semua nak "perfect"...makan kene berhidang, baju Tshirt pon nak kene gosok, buku kene tersusun rapi..rumah mesti bersih satu butir sampah pon dia tak nak tengok..semua la mesti sempurna gamaknya.
8. Lelaki yang gila bola, gila game,gila pancing,gila motor ..semua la gila..semua tahap exstrem bukan sederhana..sikit-sikit cerita pasal bola..skit skit bukak TV tengok bola..
9. Lelaki yang suka duduk bawah ketiak MAK..sikit-sikit ada masalah tepon mak..gadoh sikit tepon mak, nak buat itu ini cakap kat mak..semua mak..mak..kalau tak bagi tahu takut kene marah dengan mak..

10. Lelaki yang lucu dan kelakar. Tengok muka je dah nak gelak..bila dia marah pon orang gelak..
11. Lelaki yang pengongkong dan kuat cemburu tapi banyak duit. Itu tak boleh ini tak boleh, asik-asik menelepon tanya kat mana, dengan sapa, bila nak balik, kenapa, mengapa ..dan penuh prasangka ..huhu
12. Lelaki metroseksual..tak kiralah hensem ke tak rupanya..tapi dia jaga penampilannya 24 jam..nak tidur pon gamaknya mesti pakai krim malam..
13. Lelaki yang sederhana rupa, sedap mata memandang, beriman, bertanggungjawab,menghargai pasangannya dan tak mengharap pasangannya untuk menjadi seperti apa yang dia nak.

YANG MANA SATU PILIHAN KAMU? TERPULANGLAH SEBAB SETIAP ORANG ADA PILIHAN DAN CITARASA SENDIRI YANG PENTING KAMU BAHAGIA DENGANNYA HEHE..

27 comments:

makdara terdiva said...
March 10, 2010 at 12:05 PM

no 14-lelaki yg serba seadanya..sedia menerima kekurangan/kelebihan kita..bialah x lawo/x kaya asal tahu tanggungjawab..

Beautiful Stranger said...
March 10, 2010 at 12:07 PM

mek maok laki no.13 ya..heheh

humble..no need handsome!..

mizara said...
March 10, 2010 at 12:12 PM

makdara terdiva- no 14??mana mana hehe..

BS- oo tak moknya kah? hehe..kompom ktk dh jumpa tok..

Beautiful Stranger said...
March 10, 2010 at 12:23 PM

kmk dah jumpa yang sangat sesuai dan dah bersama kmk selama 2 thn lebih.. susah senang bersama..carik yg sama standard dgn dirik jak..xmaok yg high maintenance! kedak pipit dan helang lak..hahaha

mizara said...
March 10, 2010 at 12:27 PM

BS- bagus eh..alhamdullilah ..mudah2han sampei ke jinjang pelamin bahagia sampei bila-bila..

Beautiful Stranger said...
March 10, 2010 at 12:36 PM

Amin...thanks..but it's not easy to reach this comfort stage..very hard starting..maok kawen besok juak!!! waaaaaaaaaaaaaaa...........

off topic..dah gik.hahah

mizara said...
March 10, 2010 at 12:39 PM

BS- aih boh nunggu lamak2 ..cepat2 kit kawen ya hehe

Shafie said...
March 10, 2010 at 12:40 PM

no 13 mungkin menarik utk mizara..hehe

tp tergelak bc yg num 2. nk helicopter? hehehe..

sbnrnyer mizara nk yg cne? :P

mizara said...
March 10, 2010 at 12:43 PM

SHAFIE- eh eh ada dia hari ni ??
hmm betol betol no 13 tu yang saya nak..haha

Hajib said...
March 10, 2010 at 1:19 PM

mun kmk jawab alu sik lurus la kmk tok.. hahahaha.... but kmk asa kmk pun tergolong dalam golongan lelaki ke 13.. ahakzzzzzzz!!!

Amirah Rashid said...
March 10, 2010 at 1:51 PM

no 13 kot
hee
yg pntg beriman, penyayang, pndai jaga hati etc :D
yela, kawin bukan sehari dua je kan :)

Faizal n Fashitah said...
March 10, 2010 at 2:07 PM

Kamek tok Metroseksual ehek. Siktauk juak pahal. Kali mek nang suka jaga penampilan mek kali. Dan dalam masa yang sama, kamek pun tergolong lam kalangan dak Sekalorseksual ehek..

mizara said...
March 10, 2010 at 2:15 PM

hajib- kitak rasa ktk no 13 kah..oo bagus la camya..boh pandei tertukar indah kelak jadi lain hehe..

amirah- wah semua nak yg mcm no 13 tu eh..hehe..

F&F-menarkah kitak metroseksual?mesti kitak 2 kali seminggu makei masker rah muka nak? coba kitak nunjuk koleksi barang penjagaan dirik ktk dlm blog lok ..hehe

Abg.Syuk said...
March 10, 2010 at 2:28 PM

lelaki macam aku.. hehehe

@juera said...
March 10, 2010 at 2:32 PM

ak ske lelaki yg kelakar..nk mrh pn x jd bila tgk muka dia..lelaki yg penyayang..lelaki penyabar..lelaki yg suka main game moto..bola..kaki pancing..sume tu ada kt boifren i..hik3^_^

TK said...
March 10, 2010 at 2:36 PM

I ni x leh buat2 pilihan lagi sbb dah kawin kan. Nak cari husband mestilah yg pertama beragama (x semestinya alim sgt). Next, mesti ada rupa or at least menyenangkan mata. Finally, duit mesti ada/ekonomi kukuh..x payah gaduh2 pasal duit. Duit sgt ptg dalam hidup!

tujuhhariseminggu said...
March 10, 2010 at 2:38 PM

no 4... tetiba vote kan... :p

rin~eirie de' sEcond said...
March 10, 2010 at 3:06 PM

x suka ngan lelaki yg duk bwh ketiak mak ja...adoiiii leceh la lelaki cam tu..mcm bukan llaki ehehe

fanadz said...
March 10, 2010 at 8:27 PM

combination lelaki no 1 n no 13 bole?hihi.

fiezah91 said...
March 10, 2010 at 10:23 PM

no 13.. ehehe..ttba tok

Kal Jis said...
March 11, 2010 at 12:00 AM

kmk sik mok lelaki sbb kmk laki juak bah.. ada padah org gay klak hehehe..

ekceli, pilihlah lelaki kerana agamanya yerr... :P

mizara said...
March 11, 2010 at 9:08 AM

wah masing2 nampaknya ada preference calon tersendiri..hehe

Felicia F. Ramzi said...
March 11, 2010 at 5:27 PM

kmk...
hmm..
eheh..
lommmmm..
mungkin yang jujur dan bukannya playboy? :)

♥SYAFIQAH ♥ said...
March 12, 2010 at 9:21 AM

nak no 13..nak no 13 :)

erolnukman said...
March 12, 2010 at 11:42 AM

laki cam kmk..ahaks!!!

nand nasyari said...
March 12, 2010 at 3:33 PM

13 cmbest je..hee~ ;D

he11me said...
March 12, 2010 at 4:46 PM

semua tak masuk list aku coz aku pun lelaki..takkan nak pilih lelaki..

saya pilih wanita kerana diri mereka seadanya..hehehe

Related Posts with Thumbnails

Back to Home Back to Top IN THE NAME OF BEAUTY. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.