PETUA JAGA KULIT

Saya mmg suka sangat membaca segala jenis petua kecantikan.Tak kira la dekat majalah ke, surat khabar ke, atau internet. Tanya kat orang –orang yg berpengalaman pon saya suka…Bukan ape..semua orang nak jadi cantikkan??Sama jugak la dgn saya..kalo tak cantik pon tapi atleast kene gak tau cara-cara nak jaga badan ke muka ke..so that takdela nampak sangat tua sebelum waktu kan.?? Selalu nya kalau saya rasa petua tu macam boleh guna je..saya terus la cuba..adakalanya  saya suka dan ade jugak kurang skit la ..bukan ape ade gak petua- petua ni melecehkan skit. Saya ni jenis yang suke benda simple dan cepat je...So kat sini saya nak jugak la kongsi antara petua- petua yang pernah saya cuba dr internet ni ..yang mana saya kire ade gak la. Nampak kesan dan perubahan nya ..ok kita mula dari :
  • Untuk mencerah, menegang dan menghaluskan kulit
- setengah genggam kacang hijau dikisar sehingga halus (jadi cam tepung / serbuk)
- then serbuk kacang hijau tuh dicampurkan dengan air atau yogurt atau madu (buat mcm jadi paste )
- lumurkan atas muka sebagai mask atau topeng selama 20-30 minit or sampai kering skit.
- Last bilas dgn air bersih.

pic fm google - kacang hijau


  • Untuk melembut dan melembapkan kulit yang kasar dan kering
- Amik sesudu madu (kalau nak campurkan dengan limau nipis pon boleh) lumurkan ke muka sebagai masker. Biarkan selama setengah jam  kemudian bilas dengan air suam sampai bersih.
- Saya pernah mencuba petua tersebut dan mmg ternyata berkesan. Kulit saya yang kering dan gatal merah dah jadi elok dan beransur pulih gak.



pic fm google- madu lebah

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Back to Home Back to Top IN THE NAME OF BEAUTY. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.