MAYBELLINE CLEAR SMOOTH EXTRA SHINE FREE POWDER FOUNDATION


p/s:sorry the pic quality is not good 

Last week, i went to carefour nearby my office and i got myself a CLEAR SMOOTH EXTRA SHINE FREE POWDER FOUNDATION. Sememangnya takde intention nak beli this stuff  tapi bila dah belek-belek rasa macam nak try je. So without fikir panjang saya pun grabbed je.Lagipun busan jugak slalu pakai powder foundation yang sama je. Anyway harga murah jugak ..about rm19.++
Okay mari kita tengok kaji skit-skit pasal bedak ni..okay ke tak?..
Ciri-ciri produk ni..
  • bekas bulat yang leper
  • senang bawak kemana aje (boleh letak dalam medium small pouch)
  • mengawal minyak serta menyerap minyak,menghilang kesan berkilat pada muka anda
  • bedak bersifat mikro yang boleh melawan peluh, panas atau berlengas so that muka anda tidak nampak berkilat ( muka saya pon boleh tahan jugak berminyak nye, tapi bedak ni okay jugak bila guna sebab muka pon takde la nampak berkilat sangat)
  • tekstur halus ringan dan lembut 
  • tekstur padat yang boleh menutup kulit yang tidak sempurna
  • yang penting skali..-> ada perlindungan UVA-UVB:SPF20/PA+++ meaning ia melindungi kulit daripada sinaran UV
  • warna bedak ni ada byk saya jumpa 2 ni  : Natural and Nude Beige ( saya punya Nude Beige) warna-warna tersebut mmg direka khas untuk kulit orang Asia.
  • ia bebas pewangi-bebas minyak dan tanpa komedogenik
  • sesuai untuk kulit sensitif sebabnya ia tidak menyumbat liang roma
  • telah diuji secara dermatologi dan diuji untuk kesan alahan
  • last sekali ...harga murah dan berpatutan ..not more than RM20 pon..
REVIEW saya pasal bedak ini:
  • Bedak ni mmg mengawal muka berminyak dan bila pakai berjam-jam pon muka tak nampak berkilat. Saya dah pakai almost 5 hours kat muka tapi still nampak matte. Selama saya pakai bedak ni takde jugak kulit saya alah , takde merah-merah, gatal-gatal dan takde jugak breakout. Jerawat pon takde tumbuh ni. So berpuashati jugak la pada part itu. Tekstur bedak pun padat dan halus so bila pakai muka pon nampak licin dan berseri. Sesuai untuk menutup segala cela yang ade dimuka. Tapi kalau takleh nak tutup jugak tuh kene la guna concealer ek..
  • Apa yang tak puas hati cuma satu je..Die punya sponge/span bedak tu terlalu nipis mcm payah je nak pakai sapu kat muka..nampak gayanya mmg kene carik span lain la..baru la senang skit nak buat keje menyapu muka ni..
p/s: itu saja buat hari ini..nanti gamba bedak sy upload ..till then bye..

5 comments:

wawa said...
July 23, 2010 at 9:14 AM

baru jer beli bedak ni. b4 ni dok usha2, coz pening nk pilih color apa. last2 ambk jer neutral~ ;)

nk tnye, cmne u guna eh, just sapu jer, tak pelu nk mix air ke apa, mcm foundation yg len?

thx,

mizara said...
July 24, 2010 at 1:38 AM

hi wawa..thanks for visiting here..bedak tu u tak perlu mix dgn air cukup je sapu terus kat muka. Tapi before sapu ape ape bedak kat muka make sure u pakai moisturizer dulu k. :)

Anonymous said...
August 26, 2010 at 12:35 PM

salam...saya nak tanya .. saya ni masih mencari bedak foundation yg bersesuaian ngan kulit saya nih.. kulit saya kering.. ok tak pakai bedak nih........... tima kasih

Unknown said...
March 20, 2011 at 8:10 PM

hello dear.. tgh search psl bedak ni..
n tetibe i'm just get into ur blog.. sebab i tslh beli warne.. i amik nude beige sdgkn slalunye i pakai natural.. sbr j la dgn sales girl yang ckp it fit my skin color..
so, i wanna ask u.. what skin color that relly fit this nude beige compact?? and it is so please to follow my blog 2..

Mayang sari said...
January 18, 2013 at 9:20 AM

Bedak ni memang best, canik. Beli dah lama, tapi x berani pakai, once pakai, nampak cantik. Malah lebih cantik dari pakai bedak arab korokuyu tu. murah pulak tu

Related Posts with Thumbnails

Back to Home Back to Top IN THE NAME OF BEAUTY. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.