KENAPA LELAKI SUKAR PAMER KASIH SAYANG?





http://www.flickr.com


Ada sesetengah lelaki sukar mempamerkan kasih sayang 
....meski di hati mereka terselit perasaan tersebut..
Saya sendiri pun kurang paham..bak kata orang semakin kita belajar mengenali seseorang itu ..ada banyak lagi benda yang kita tak paham tentang mereka..
Is it too hard for u guys to show ur love to ur loved ones?
Mungkin ada lelaki yang bagi akan bagi alasan-alasan macam ni...:


" lelaki perlu tunjuk ketegasan dalam kelembutan"..perghhh...


"saya seorang yang memang tak suka nak tunjuk-tunjuk kasih sayang ni ..baik dari time bercinta sampaila kahwin"...


"eh saya lelaki,kenela jaga ego sikit as a men..tak macho arr lelaki tunjuk-tunjuk manja-manja nih.."...


"malu la saya...malu..nak tunjuk terutama depan orang ramai..ishh segan le.."


"ala takat pegang tangan depan orang tu saya tak malu..ok je..cuma kalo bab suap-suap makan depan orang ni tak pernah lagi saya buat lagi..."


"alahh..buat pe nak sibuk-sibuk tunjuk kat orang  ..kat rumah boleh tunjuk puas-puas ape.."


"saya takkan tunjuk kasih sayang saya selagi bini saya pon tak reti nak tunjuk dekat saya ..errr"


"tak tunjuk bukan bermakna tak sayang, cuma saya tak mahu orang cakap saya ngada-ngada pulak.."


"kasih sayang bukan just pegang tangan je, lebih dari tu..misalnya ingat birthday dia, jalan tanggungjawab dengan baik..bla bla bla.."


"eii geli la nak tunjuk sayang-sayang ni..cukup la buat ape yang patut je.."


"dulu time muda remaja boleh la nak jiwang tunjuk kasih sayang depan orang, sekarang ni dah tua remaja ..tak sesuai..tak sesuai.."..huhu


"saya ikut bini..kalau bini tunjuk dulu baru saya akan tunjuk ..."


"saya memang dari dulu tak pandai tak reti nak tunjuk kasih sayang ni..maybe saya kene belajar lagi kot.."


banyak dan banyak lagi alasan kot yang akan kita dengar ..


itu baru sedikit alasan kan..
bukan lelaki sahaja yang sukar nak pamer kasih sayang mereka..begitu juga dengan wanita..
masing-masing ada alasan tersendiri..dan sememangnya lelaki dan wanita banyak perbezaan..
hanya kamu saja betul-betul kenal diri kamu bagaimana orangnya..








9 comments:

Jobs-View said...
January 28, 2010 at 11:11 AM

komen selepas membaca..emm..buat pedoman diri..

he11me said...
January 28, 2010 at 11:57 AM

pelik..
bila jiwang, tunjuk kasih sayang, bagi tu bagi ni..bagi sajak kat dia...punyalah bersunguh2.. punyalah berharap...dia wat derk jer..

tapi..
bila wat biasa..bagi bila perlu..tak terlalu mengharap..bersungguh tu perlu...
at last dapat gak..hahaha

fikirkanlah..

mizara said...
January 28, 2010 at 12:14 PM

job-views- bagus2..

he11me- masalahnya ni takde kene ngena dgn teknik ngorat ye....tapi kes mcm ni bila dah jadi pasangan..
yela kalo tak dpt tu nak wat camne..jodoh tak de la tuh..huhu

nand nasyari said...
January 28, 2010 at 2:32 PM

its normal kot...
dr tunjuk kunun2 syg..tp snarnye hampeh..hahaha..sapa mau jwb tu..? :P

mizara said...
January 28, 2010 at 5:09 PM

nand-kalo dh tau hampeh baik larikkan diri jer..jgn amik jd kapel..hahaha

Qismina said...
January 28, 2010 at 5:36 PM

normal ke laki camtue?? susah nk tau dia nie betul2 syang kat kita atau tak.. kalu tak tunjuk camner nak tau.. last2 jadi ragu.. tak ke naya kalu awek dia carik lain... girls need it..

doki doki said...
January 28, 2010 at 5:57 PM

dah memang nama pon laki kan..mcm tu la mike..kalau kite mintak lebey2 kang..dikatenyer over...terimalah die seadanya...chewahh

aMiYs said...
January 29, 2010 at 1:56 PM

haha! mcm kena aje dgn my hubby.. dia dpn adik beradik n mak dia pun dia malu.. sabo je la...

Anonymous said...
March 10, 2010 at 12:59 PM

bukan bermakne xtunjuk kasih sayang..mereka2 xsyg kan isteri...cume..ape yg mereka2 buat adalah untuk isteri mereka...bukan utk org lain...

Related Posts with Thumbnails

Back to Home Back to Top IN THE NAME OF BEAUTY. Theme ligneous by pure-essence.net. Bloggerized by Chica Blogger.